Job 17 van 32


Report this listing

Solliciteren



Dossierbeheerder externe aanvragen team binnenvaartloket


Functie

Als dossierbeheerder externe aanvragen maak je deel uit van het team Binnenvaartloket binnen de cel Binnenvaartbeleid en Certificering. Samen met de collega's sta je in voor het behartigen van het binnenvaartloket, dat het contactpunt vormt tussen de Binnenvaartcommissie en de scheepseigenaars en bemanningsleden. Je werkt nauw samen met de scheepsmeters en de scheepsauditoren die instaan voor de onderzoeken van vaartuigen.

De Binnenvaartcommissie (BVC) is belast met het toezicht op en de naleving van de geldende voorschriften aan boord van binnenschepen. Daarnaast verstrekt de commissie certificaten, waaronder die voor ADN, technische voorschriften, scheepsmeting en bemanning. Ook de uitgifte van scheeps- en bemanningsdocumenten en het onderhouden van nauw contact met de binnenvaartsector behoren tot de opdracht. Bovendien draagt de Binnenvaartcommissie zorg voor alle aspecten met betrekking tot bekwaamheidsbewijzen en vakbekwaamheid in de binnenvaart.

Het binnenvaartloket staat in voor de afgifte van bekwaamheidsbewijzen en certificaten van vaartuigen. Als dossierbeheerder externe aanvragen sta je in voor het volledige proces van de dossierbehandeling in het kader van de voorschriften aan boord van binnenschepen: aanvragen aftoetsen aan de voorwaarden, dossiers opvolgen, scheepsdocumenten opstellen en versturen, factureren … Ook het openen van dienstboekjes, vaartijdenboeken, olie-afgifteboeken en adreswijzigingen of naamswijzigingen van schepen en eigenaars zijn voorbeelden van taken die tot je takenpakket kunnen behoren. Je bent op de hoogte van de toepasselijke wetgeving en toetst de dossiers daaraan af. Tot slot zorg je voor het up-to-date houden en bijwerken van de databank voor scheeps- en bemanningsdocumenten.

Lees meer over de job en het selectieproces in het selectiereglement door te klikken op 'solliciteer via site werkgever'. Download dit document en hou het bij.

Jouw profiel

Je voldoet op de uiterste indieningsdatum aan de volgende voorwaarden:

  • Je beschikt over een diploma hoger middelbaar onderwijs.
  • Je hebt minstens 1 jaar professionele werkervaring in een administratieve job.
  • Je hebt aantoonbare ervaring/kennis met de binnenvaart.
  • Je beschikt over een rijbewijs B (handgeschakeld).

Ook als je via de interne arbeidsmarkt of via externe mobiliteit solliciteert, moet je beschikken over de vereiste werkervaring.

Neem voor extra informatie over de deelnemingsvoorwaarden contact op met de selectieverantwoordelijke (Elisa Vanderveken, elisa.vanderveken@vlaanderen.be en 0476 60 92 70).

  • Brieven, verslagen, nota’s, ... opstellen en redigeren

Aanbod

  • Je wordt statutair aangeworven in de graad van medewerker (rang C1) met de bijbehorende salarisschaal C111 (bij 0 jaar anciënniteit). Bereken [hier](http://www.werkenvoorvlaanderen.be/salarissimulator) je nettosalaris, aangepast aan je individuele situatie.
  • We bieden je, naast een maatschappelijk relevante job en een aantrekkelijk salaris, ook maaltijdcheques. Je eventueel woon-werkverkeer met het openbaar vervoer en/of fiets en je hospitalisatieverzekering worden vergoed door je werkgever.
  • Wij werken volgens de principes van het hybride werken. Je kunt, in samenspraak met je leidinggevende en in lijn met de afspraken binnen het team, beslissen waar en wanneer je werkt. Resultaatsgericht werken en leidinggeven op basis van vertrouwen en dialoog zijn hierbij de uitgangspunten.
  • Je krijgt 35 dagen vakantie per jaar en bovendien ben je vrij tussen kerstdag en Nieuwjaar.
  • Tijdens de schoolvakanties kun je voor kinderen tussen 3 en 14 jaar gebruikmaken van opvang in de hoofdkantoren (Brussel, Antwerpen, Hasselt, Leuven, Gent en Brugge).
  • Meer weten over werken bij de Vlaamse overheid? [www.werkenvoorvlaanderen.be](http://www.werkenvoorvlaanderen.be)

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht